- Štítky blogu
- tenis
- děti
- školička
- tenisováškola
- dětskéoblečení
- jóga
- náramky
- doplňky
- accessories


Kdy začít s tenisem?
Docela často dostávám otázku, kdy má dítě začít s tenisem.
Vy, tenisoví příznivci, jste si o tom určitě už hodně načetli. Dá se říci, že co doména, to názor. (Já to tedy říkám jinak:, "co díra - víte kam - , to názor".)
Takže kdy? No, babo, raď! Abychom se dopátrali nějaké kloudné odpovědi, je potřeba si k tenisu říct:
1) Je to sport, v němž se téměř všechno musíte naučit. Jasně, běhat a skákat je přirozené, ale to v tenise nestačí.
2) Je potřeba rozlišovat, s jakou ambicí my, dospěláci, dítě na tenis dáváme. Chceme, aby si v životě slušně rekreačně zahrálo, nebo chceme umístění v nějakém žebříčku?
3) Je dobré si uvědomit, že i tenisové školičky používají marketingové tahy, aby vás nalákaly. Takže si můžete přečíst, že čím dříve začneme, tím lépe a tak dále. (Nemám na mysli žádnou konkrétní tenisovou školičku!)
Nejdůležitější je vycházet z přirozenosti dítěte. Vím, rada nad zlato!! Chci tím jen říci, že pokud dítě ještě neví, co je to míček/balónek, neumí hodit, neumí chytit (popřípadě se snažit chytit), je nesmysl, dávat mu do ruky raketu.
"Trénink tenisu" bych tedy rozdělila do dvou fází:
A) fáze průpravy - koulení míčkem, házení, chytání, popoběhnutí, výpady. Ideální věk dětí je 4 - 6 let. Samozřejmě, můžeme začít i s mladším dítětem, bude-li chápat, co po něm chceme. Fázi průpravy zvládnete i sami, ačkoliv tenisové školičky nabádají k zápisu už v tomto věku. Výhodou chození do tenisové školy je, že si dítě zafixuje režim pravidelného docházení na "trénink". Nevýhodou je cena.
B) tenisový výcvik - činnosti zaměřené na nácvik tenisu jako takového. Logicky by tato fáze měla začínat po fázi průpravy, tedy kolem 6. roku dítěte. Samozřejmě i tady jsou individuální rozdíly. Některé dítě je schopné zahrát slušný míček i v pěti letech. Máme-li tedy závodní ambice, doporučuji začátek tenisového výcviku právě v tomto období.
Kvalitní tenisová škola by měla myslet i na ruzné doplňkové a kompenzační cviky, aby zátěž dětí nebyla jednostranná.... Ale to už se dostáváme k jiné kapitole.